A közvélemény-kutatásokból származó tapasztalatok alapján világos, hogy a Fidesz alkotmánykérdőíve nem a választók valódi preferenciáit mutatja ki. Célja sokkal inkább az alkotmány legitimálása, mint a valódi közvélemény megismerése.
Az empirikus kutatások nem támasztják alá, hogy a szelektált iskolarendszer egyértelműen pozitív vagy negatív hatással lenne a tanulók teljesítményére. A hatás nagymértékben függ a tanulók jellemzőitől, például nemétől.
Az oktatási rendszerekben mérhető, hogy az osztályközösség miként befolyásolja az egyes tanulók iskolai teljesítményét. Ezt akkor is fontos tudni, ha a tanrendszer miatt tipikusan hasonló családi hátterű tanulók tanulnak együtt.
Minden kormány célja a közszolgáltatások és ezen belül az oktatás minél eredményesebb működtetése. Az oktatás eredményes működtetésének egyik előfeltétele azonban az, hogy tudjuk, hogyan működnek az iskolák.